Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Wądroże Wielkie

Kolorowy pasek

Sporządzenie aktu zgonu

WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:


1.    Wniosek o sporządzenia aktu zgonu (druk do pobrania poniżej,  w Urzędzie Stanu Cywilnego, pokój 8 ) Wniosek o sporządzenia aktu zgonu
2.    Dowód osobisty osoby zmarłej (w przypadku jego utraty poświadczenie zameldowania)
3.    Karta zgonu wydana przez służbę zdrowia
4.    Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon – do wglądu


INFORMACJE  DODATKOWE:

-    zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,
-    akt sporządza Urząd Stanu Cywilnego, na którego terenie nastąpił zgon (niezależnie od miejsca zamieszkania osoby zmarłej)
-    zgodnie z  ustawą z 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych – (Dz. U z 2001 r. Nr 14, poz. 85 z późn. zm.) dowód osobisty podlega obowiązkowi zwrotu w razie zgonu posiadacza dowodu osobistego; obowiązek zwrotu dowodu osobistego ciąży w tym przypadku na osobach obowiązanych do zgłoszenia zgonu.
-    Zgodnie z ustawą z 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych (Dz. U z 2006 r. 143, poz. 1027),  dokumenty paszportowe w okresie ważności stanowią własność Rzeczypospolitej Polskiej. Osoba zgłaszająca zgon lub inna osoba posiadająca dokument paszportowy osoby zmarłej jest obowiązana do zwrotu tego dokumentu kierownikowi urzędu stanu cywilnego, właściwemu do sporządzenia aktu zgonu, lub organowi paszportowemu


OPŁATY:
Opłata skarbowa:
-    za sporządzenie aktu – nie pobiera się opłaty,
-    po sporządzeniu aktu wydaje się 3 odpisy skrócone -  bezpłatnie
-    za każdy następny odpis skrócony aktu zgonu – 22 zł
-    za każdy odpis zupełny aktu zgonu – 33 zł

Opłatę skarbową można uiścić w kasie Urzędu Gminy lub na konto Urzędu Gminy nr88 8669 0001 0109 4426 2000 0023  Bank Spółdzielczy  Wschowa, Oddział w Wądrożu Wielkim.


MIEJSCE ZŁOŻENIA  DOKUMENTÓW  I OSOBA  ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ:
Urząd Gminy,   59-430 Wądroże Wielkie  - pokój nr  8, Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego, tel. (76) 887 43 23.

SPOSÓB  ZAŁATWIENIA  ORAZ  TRYB  ODWOŁAWCZY:
termin załatwienia: w dniu przyjęcia zgłoszenia
w dniu zgłoszenia zgonu sporządza się akt zgonu, z którego wydaje się 3 bezpłatne odpisy skrócone.
 
Tryb odwoławczy nie przysługuje.

PODSTAWA PRAWNA:
prawo o aktach stanu cywilnego – ustawa z dnia 29 września 1986 r. (tj. z 2004 r. Dz. U. Nr 161, poz. 1688)

Załączniki

Wniosek o sporządzenia aktu zgonu (32.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Łukasz Nowicki
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Łukasz Nowicki
Data wprowadzenia:2012-11-21 13:36:14
Opublikował:Łukasz Nowicki
Data publikacji:2012-11-21 13:45:55
Ostatnia zmiana:2012-11-21 13:46:18
Ilość wyświetleń:1541

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij